FAQ

FAQ

  • De KerkSPOT app heet “Mijn Gemeente 2.0” en is beschikbaar voor iOS en Android (vanaf versie 5.0). 

    Als de app is geïnstalleerd, die via de App Store of de Google Play Store te downloaden is, wordt het startscherm getoond. In dit scherm wordt gevraagd naar de naam van de gemeente. Zoek hier naar NGK Zeewolde. Tik op de naam van onze gemeente. 

    Het hoofdscherm wordt geopend en is er toegang tot de openbare informatie.

    Klik in dit scherm op de knop ‘INLOGGEN’ (rechtsboven) om op de ledensite ‘Mijn Kruispunt’ te komen.

    Gebruik de gebruikersnaam en het wachtwoord, zoals je gewend bent te gebruiken op de website en klik op ‘INLOGGEN’ Je bent vanaf nu ingelogd op de ‘Mijn Kruispunt App’ en daarmee verbonden met onze gemeente. Als er berichten worden gestuurd die een notificatie geven, ontvang je die nu (ook) via de app.

    De App wordt regelmatig vernieuwd (Update). Op 21 december 2022 is de versie Mijn Gemeente 2.1.5 beschikbaar geworden. Druk dan op ‘Werk bij’ in de App Store of Google Play Store.

    Android gebruikers moeten even updaten:

    Android Quickfix pushberichten 2.1.5 (131)

    Doordat in nieuwere Android versies de pushberichten op een andere manier afgehandeld worden werkten deze niet meer. Bij een aantal gevallen was het zelfs zo dat het zorgde voor een crash van de app. Hier hebben we zojuist een quickfix voor uitgebracht in de playstore, het gaat hierbij om versie 2.1.5 (buildnummer 131).

    Mocht je dus problemen ondervinden met het ontvangen van pushberichten controleer dan even welke versie van de app momenteel gebruikt wordt. Dit kun je vinden door naar het menu te gaan (het tabje met de drie streepjes rechtsonderin), onderaan het menu vind je vervolgens de versie van de app en het nummer van de build.